מדפסות Pantum הן מסוג המדפסות שלעולם לא הייתי מציע ללקוחותי. וכי למה? משום שהן אינן שוות אף לא את המחיר הזול בו הן מוצעות, אך לא רק.

ומהיכן הבאתי מסקנה זו? בחנתי את המספרים והבאתי לפניכם את העובדות.

ראשית, מדובר על מדפסות לייזר אשר נמכרות תוך יישום על סטרואידים של המודל העסקי המוכר בשם Razor and Blades ובעברית ״סכין הגילוח והתער״. אותו מודל עסקי אשר מבוסס על מכירה ראשונה של ידית הסכין במחיר זול מאוד כאשר לאחר מכן נמכרים התערים שמתאימים לידית זו בלבד במחיר גבוה במיוחד. שיטה זו יושמה ועדיין מיושמת במכירה של מדפסות הזרקת דיו, כך שמדפסות אלו מוצעות במחיר זול במיוחד ואילו דיו או טונר עבורן מוצע במחיר שהנו גבוה במיוחד.

מדפסות Pantum מוצעות חדשות לבקרים בכל מיני עלוני מבצעים ותחת הצעות אטרקטיביות, לכאורה, של וועדי עובדים, או ברשתות הציוד המשרדי.

 

אף אני זכיתי להצעה, מצד נציג Pantum, להיות אחד מן המשווקים הבודדים אשר ״יזכו״ למכור את המדפסות הללו. ומדוע שאסרב להצעה שכזו? פשוט כי אני סרבן מצפון ידוע בכל הקשור לשיתוף פעולה עם אסטרטגיות של תיאום מחירים.

 

איני יודע מהו טיבן של מדפסות פנטום, אך הרשו לי לנצל את נסיוני רב השנים כדי לפטור זאת בקביעה חד משמעית כי מדפסות Brother וגם מדפסות Canon וגם מדפסות Epson עולות הן בטיבן והן ברמת אמינותן על כלל מדפסות Pantum המוצעות כיום בשוק. ולא שאני מזלזל בזו כי היא סינית, חלילה, שהרי הסינים מוכיחים עצמם טוב מאוד בתחום הסלולר, רק שזו נדמית לעומת אלו כצל חולף.

 

אם תהיתם לעצמכם, מהיכן נובעת ההתנגדות שלי כלפי מדפסות פנטום? אענה כי איני אוהב את שיטת השיווק הנלוזה של אלו. שלא לומר כי אני נוטה לפקפק ביצרנית מדפסות חסרת נסיון, שהינה בבעלות חברת אם אשר מיצרת טונרים תואמים שמפרים פטנטים של יצרניות מדפסות אחרות.

 

אז כך, מדפסות Pantum מיוצרות על ידי חברת Seine שהינה חברת בת של Ninestar. חברת האם של זו, הינה חברה כוחנית אשר שמה לעצמה למטרה, לכבוש נתחי שוק באסטרטגית שיווק בלתי הוגנות בעליל אשר אינן חוקיות ברוב מדינות העולם המתוקנות, ובכללן מדינת ישראל. ועל אלו אסטרטגיות שיווק בלתי הוגנות מדובר? כל שיווק ברמה שבה נציג חברה מכתיב את מחיר המינימום שבו יותר לך למכור מוצר, כדי לשמור על מרווח רווח, לשם מניעת תחרות שתוביל לירידת מחיר, הנו אסור על פי חוק.

 

מעבר למניעת התחרות ברף השוק הישראלי, פועלת חברת האם Ninestar כדי למנוע, באמצעים כוחניים, פיתוח וייצור של שבבים עבור טונרים למדפסות Pantum. כך, יוצא שהצרכנים נאלצים להשתמש אך ורק עם טונר מקורי Pantum, זאת מבלי שתוצע להם אפשרות שימוש עם טונר תואם Pantum. האבסורד הנו בכך שחברת האם של זו, הינה היצרנית הגדולה בעולם של טונרים תואמים אשר מפרים כמעט כל פטנט אפשרי של יצרניות אחרות, דוגמת Canon, Brother וכו׳ והיא נתבעה על כך, חדשות לבקרים.

תמוהה העובדה שבה חברה שכזו, טורחת לשמור על זכויותיה הלגיטימיות, תוך שזו מפרה את זכויותיהן של חברות אחרות.

 

אז איך כל זאת משפיע על צרכנים בשוק הישראלי? ראשית, מי שרכש מדפסת שכזו אינו יכול להשתמש עם חלופה זולה כמו טונר מקורי שמיוצר מחדש או אף טונר תואם, פשוט כי חברת האם מונעת כל אפשרות שכזו.
נוסף על כך, מדפסות אלו מוצעות במחירי היצף, ולו רק כדי לפתות צרכנים תמימים לרכוש אותן, מה שמתברר בהקדם כמקח טעות. שכן מחירם של טונרים אלו משווק במסגרת של תיאום מחירים, אשר מונע תחרות והופך את מחיר המדפסת למשתלם עבור המשווק אך לא עבור הצרכן. אז למרבה הצער, רבים מן הרוכשים של מדפסות פנטום, מגלים זאת, במוקדם או במאוחר, ומוצאים עצמם עם אפשרות אחת ויחידה לרכוש טונר מרשת מסויימת בלבד או ממשווקים ספורים בלבד ועוד במחירים מופקעים.

 

אז נכון כי מדפסת משולבת במחיר של חמש מאות ש״ח, זהו מחיר מפתה מאוד. אך מיד לכשיגמר הטונר הראשוני, תידרשו לקנות טונר בעל קיבולת של 1500 דפים במחיר של 259 ש״ח. לעומת זאת, תוכלו לרכוש במחיר של 700 ש״ח, שהנם מאתיים שקלים יותר, מדפסת משולבת של סמסונג מדגם M2670fn, ולאחר מכן תוכלו לרכוש עבורה טונר בעל קיבולת כפולה של 3000 דפים בפחות ממחירו של טונר למדפסת פנטום שלעיל. אם תחשבו את הדבר, תגלו כי לאחר רכישה של טונר אחד למדפסת סמסונג שלעיל, חסכתם יותר מאשר תחסכו על רכישה של מדפסת זולה מתוצרת Pantum. זאת מבלי להזכיר כי, חווית השימוש עם מדפסת סמסונג תהיה לבטח הרבה יותר נוחה עבורכם.

 

אז אם יש ברשותכם מדפסת Pantum ונגמר לכם הטונר, במקום לרכוש עבורה טונר למדפסת Pantum הרשו לי להמליץ לכם להעבירה אל נקודת איסוף פסולת אלקטרונית קרובה ולקנות במקומה מדפסת אחרת, ואם אין ברשותכם כזו עשו לעצמכם טובה ואל תתפתו לקנות מדפסת Pantum.
ואם אתם מסרבים להאמין וחושבים שאני בעל אינטרס כזה או אחר, קראו ותחליטו בעצמכם :

 

טונר למדפסת - דיו למדפסת, תמר בע"מ. ח.פ - 514294107 © כל הזכויות שמורות. טלפון : 03-5731050 , כורזין 5 גבעתיים 53583 Google My Business‎
שמות מסחריים של מוצרים ושרותים, גרפיקה, לוגו, תמונות וחומרי פרסום המופיעים בדף זה ואשר נוגעים לשמות של מדפסות, מתכלים, טונרים, מחסניות וראשי דיו, הינם סימנים מסחריים רשומים בבעלות החברה המחזיקה בזכויות שם המותג. המוצג לעיל נועד אך ורק לצרכי המחשה ותאימות.